میکروبیولوژی پزشکی
میکروبیولوژی پزشکی

میکروبیولوژی پزشکی

صمد واثقی

خواص گیاه دارچین و تاثیر آن در کاهش بیماری ها

خواص دارچین:

*دارچین به مقدار زیادی حاوی آهن،کلسیم،منگنز و فیبر است.

*با مصرف پودر دارچین از عفونت های قارچی جلوگیری کنید.

*استنشاق روغن دارچین باعث افزایش حافظه و تمرکز ذهنی در فرد می شود.

*برای برطرف شدن گرفتگی و مجرای تنفسی از دارچین در چای استفاده کنید.زیرا اگر آن را به چای یا سوپ خود بیافزایید از حالت تهوع جلوگیری می کند.

*این گیاه فوق العاده در برطرف کردن بیماری هایی مانند اچ ای وی، ام اس و الزایمر موثر است. و باعث کاهش و جلوگیری از پیشرفت آنها می شود.

*از جمله خواص دیگر این گیاه عبارتتند از :خاصیت آرامش بخشی،درمان اختلات گوارشی،کنترل قند و کلسترول خون، کاهش درد و نفخ معده و اسهال،جوان کننده،تب بر،کاهش دهنده درد های عضلانی،تقویت قوای جسمی می باشد.

*اگر در خود احساس ضعف و ناتوانی می کنید چای دارچین را فراموش نکنید.

11111111111111111

مضرات دارچین:

از آن جایی که دارچین دارای طبیعت گرمی می باشد افراد گرم مزاج در مصرف آن دقت نمایند.زیرا مصرف  بیش از حد آن عوارضی چون خارش بدن،خشکی پوست،گر گرفتگی،خارش گوش و گلو، تپش قلب ،بی خوابی و افسردگی،التهاب  و ورم پوست را به همراه دارد.

نکته:با توجه به توصیه متخصصان زنان باردار از مصرف دارچین و مواد حاوی دارچین حتی به مقدار کم به طور جدی خودداری کنند .زیرا در برخی موارد باعث زایمان زود رس خواهد شد.به یاد داشته باشید در دوران شیردهی مصرف ادویه هایی مانند دارچین باعث ناراحتی معده نوزاد می شود.اگر فرزند شما دچار اسهال،معده درد و یا استفراغ شود نشانگر حساسیت آن به این نوع غذاها می باشد.

منبع:علوم پزشکی دات کام